søndag 15. november 2009

"fullemann prøvde å kapre bil i fart"

Det er ikke noe vi liker bedre enn å drite ut språkbruken i norske aviser.

Noen av dere fikk sikkert med dere BA's lille gullkorn her forleden:
"fullemann prøvde å kapre bil i fart."
Ja, det var gøy så lenge det varte. Til min store skuffelse oppdaget jeg noen timer etter at saken var lagt ut - at "fullemann" var fjernet - og igjen stod bare et lite klingende "Prøvde å kapre bil i fart." SKUFF!

Imidlertid trodde jeg ikke mine egne øyne da jeg klikket meg videre inn på www.seher.no (ja, ja, jeg vet..) og fant en overskrift som fikk meg til å ønske at jeg hadde sett mer på "skal vi danse."

- "Han må ha vasket munnen med rumpekluten"
http://www.seher.no/828544/hallvard-flatland-fikk-slakt-i-skal-vi-danse


Det er ikke hver dag man ser ord som "fullemann" og "rumpeklut" i avisene. Jeg er lei for å melde at sakene ikke har noe å gjøre med hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar